Η πορεία αυτή ξεκίνησε, πριν από λίγες ημέρες, από τη θέση "Αχλαδιάς" στον Κρουσώνα και συνεχίστηκε μέσα από το Κρουσανιώτικο Φαράγγι και το οροπέδιο "Λιβάδι" και από κει ακολούθησαν τα φυσικά περάσματα, ανάμεσα από τις κορυφές των ανωγειανών βουνών, με κατάληξη τον αρχαιολογικό χώρο της Ζωμίνθου.
Η πεζοπορία για την όλη διαδρομή ξεπέρασε τις 8 ώρες, αφού διανύθηκαν περισσότερα από 14 χιλιόμετρα!
Όσοι πήραν μέρος στην πεζοπορία αποζημιώθηκαν, όπως οι ίδιοι δηλώνουν, από τον φυσικό πλούτο και την απερίγραπτη ομορφιά του τόπου, στον οποίο εναλλάσσονται αρμονικά οι άγριοι βράχοι με τις κατάφυτες κοιλάδες και τα καταπράσινα μικρά οροπέδια.
Τα μέλη του Πεζοπορικού Συλλόγου Ηρακλείου, προχώρησαν στη χαρτογράφηση της διαδρομής μεταξύ Κρουσώνα και Ζωμίνθου, την οποία θα παραχωρήσουν στον δήμο Μαλεβιζίου, προκειμένου αυτή να χρησιμοποιηθεί για τη μελέτη ανάδειξης της περίφημης μινωικής διαδρομής, που περιγράφει ο Πλάτωνας.
Συμεών Νικολόπουλος και Μιχάλης Καρυωτάκης οι αρχαιολόγοι Γιώργος Τζωράκης και Αθηνά Τσαμπανάκη και ο μηχανολόγος Μιχάλης Σαββάκης.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον δήμο Μαλεβιζίου, για πολλούς επιστήμονες, με πρώτο τον αείμνηστο αρχαιολόγο Γιάννη Σακελλαράκη, η διαδρομή αυτή αποτελεί τον αρχαίο δρόμο που ακολουθούσαν διαχρονικά οι κάτοικοι της Κνωσού και της ενδοχώρας της, για την ανάβαση τους στο σπουδαίο ιερό σπήλαιο της Ίδης. Η ανακάλυψη της Ζωμίνθου, που αποτελούσε βέβαιο σταθμό των προσκυνητών του Ιδαίου, στο μέσον περίπου αυτής της διαδρομής, αποτελεί μια ακόμη επιβεβαίωση αυτής της θεωρίας.
Ο ίδιος δρόμος ταυτίζεται από πολλούς μελετητές με την πορεία που ακολουθούσε ο βασιλιάς Μίνωας ("Μίνως Εννέωρος") κάθε εννέα χρόνια, από την Κνωσό στο Ιδαίο Άντρο, για να πάρει τους Νόμους από τον πατέρα του, τον Δία.
Παράλληλα, η πορεία αυτή θεωρείται ότι περιγράφεται και από τον Πλάτωνα σε έναν από τους Διαλόγους του, που υποτίθεται πως εξελίσσεται κατά τη διάρκεια της ανάβασης από την Κνωσό στο Ιδαίο 'Αντρο. Στη συζήτηση αυτή, που αφορά τους Νόμους, παίρνουν μέρος ένας ανώνυμος Αθηναίος (πιθανώς ο ίδιος ο Πλάτωνας), ο Κρητικός Κλεινίας και ο Σπαρτιάτης Μέγγιλος. Στην δεκάωρη περίπου πορεία που περιγράφεται, δίνονται στοιχεία που θυμίζουν ακόμη και σήμερα την περιοχή: οι εύφοροι "λειμώνες", όπως το "Κρουσανιώτικο Λιβάδι" και τα άλση, τα ψηλά δέντρα και ιδίως τα κυπαρίσσια, που φύονται και σήμερα στις πλευρές του φαραγγιού του Κρουσώνα.
Η μακραίωνη λατρευτική χρήση του Ιδαίου 'Αντρου για τρεις και πλέον χιλιετίες (από τη Μινωική δηλαδή Εποχή μέχρι και τους Ρωμαϊκούς Χρόνους), όχι μόνο από Κρήτες, αλλά και από τους λαούς ολόκληρης της Ανατολικής Μεσογείου, καθιστά τη διαδρομή από τον Κρουσώνα προς το Ιδαίο, ως μια από τις σημαντικότερες αλλά και διαχρονικότερες προσκυνηματικές διαδρομές της Κρήτης και της Ελλάδας . ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου